Click me for more info!!



Friday, March 4, 2011

bos saya seorang yang penyabar

to have a real slow staff like me, i have to give him two thumbs up!!

serius dia penyabar.. kalo hakuuu tuu daaaaaa "hoi x faham2 ke??!!"
huhuhu mujur la dia bek hati.. di saat dia sedang bergembira cuti, xtau gi mane atau buat ape, tp nampak gaya mcm bunyik kt rumah sbb lepas dpt problem terus dia bole access server.. huhhh

saya call dgn suara2 manje seperti selalu, nak check kenapa eon xde JPJ reply.. huhu dia suh tgk process... dia just cakap, grep the process.. huk? blur ok, sy da la nebes kt ofis tgk byk cover note xde reply ni.. mengapa mengapa??

lepas tu dia terpaksa ajar satu2 "p s minus(-) england(e) findland(p) | "
haa part character "|" ni xle bla ni.. saya tanye character yg mane tu? shift back-slash
haha ok lepas tu sambung la grep command

lepas tu masih x bole.. sbb mula2 saya salah tekan character yg tu.. hooooo serius gelabah.. ape buta IT sgt ni.. sebenar nye dia nak ajar saya "ps -ef | grep ####.Q"

dan dan dan sebenar nye dia da ajar command ni berjuta kali (eh tipu, tp da 5, 6 kali gak la)

haaaa tu je.. satu line tu jeee.. tapiiiiiii amek masa 15 minit.. sampai dia mengeluh2 jugak la.. ok da jumpa process, kene kill dulu process.. da kill process, sekali salah process plk wa kill.. adoiiiiiiii.. kacak da panik da.. oh rupa nye xpe, just salah no process je.. da settle semua sekaliiiiiii bukan salah side kite da.. salah side eon..

rupa nye kacak juga check terus data mq.. on the spot.. dia terus dpt tau salah data sent.. laaa nape td dia x terus je check sendiri.. sanggup sabauu ajar saya satu satu.. dia call nak explain data sent error pon masih juga dlm keadaan tenang ajar satu2 kenapa dan yang mane yang error.. urmm persoalan.. dia buat ape kt rumah?? nape cuti?? hahaha kepochi x???

No comments: